SKRIVET: 2010-04-03, kl 10:01:45 | PUBLICERAT I: Allmänt

Happiness<3

Åh, vilken underbar dag! <3
Åkte ut till stallet för att hjälpa Lina o hoppa sin häst, sen kom Mia ut o skulle hjälpa mig o sitta upp på "Sussie" (min nya foderhäst) för hon har nämligen sadeltvång när hon har vilat länge (hon har inte blivit riden på 6 veckor). Så det var bara att kränga på sig säkerhetsvästen (som legat oanvänd i flera år) och slänga på henne en kärringrem (stigläder runt halsen), ifall det skulle bli en rodeotur. x)
Började med att longera henne, hon e ju så sjuukt snäll! Sedan var det dags att sitta upp, ögonen blev klotrunda på henne och hon såg jättepaff ut, stapplade iaf fram några steg, men efter typ 10 steg så sänkte hon ner huvudet och frustade avslappnat! :) Skrittade, travade och galopperade även lite för att känna så att allt var ok, och hon kändes helt UNDERBAR, så jävla fin, stabil och lyhörd! <3
Svävar fortfarande på rosa moln^^

Sedan satt vi o solade lite utanför stallet. Superskönt.
Sedan åkte jag och päronen hem till farmor för att käka påskmiddag, underbart gott!
Sedan åkte jag vidare till bion med Karin och Sandra för att se på "Shutter Island", en grymt bra film, helt i min smak! :)
<3

Sussie<3


tessan

sv: svullnaden hade gått ner jätte mkt idag så det är nog ingen fara, lite känslig såhär i början av sommaren bara ;)



PUBLICERAT: 2010-06-02, 20:01:18 | URL: http://theresebouvin.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: