SKRIVET: 2010-01-21, kl 22:35:35 | PUBLICERAT I: Allmänt

Det var ett tag sen..! x)

Jahaapp, så bra e jag o hålla nyårslöften..! xD
Som sagt, det var ju ett tag sen vi såg någon uppdatering i bloggen men jag har haft fullt upp och mycket har hänt sen sist.
Jag har fått ett vikariat där jag har jobbat innan fram till april och sedan är det inte omöjligt att jag kan få jobba där fram till sommaren, och i sommar så kommer vi som är timanställda ha förtur till alla sommarjobb så förhoppningsvis så löser allt sig på jobbfronten. :D
En annan sak som inte är lika rolig är att Älskade Jojo har blivit halt.. :'(
Trodde först att det var en hovböld, då hon hade puls och var lite varm i hoven men det har oinbte blivit någon förändring på 1½ vecka, så jag hoppas att det inte är något farligt. :s
Mia ska iaf komma o titta på henne på lördag så utifrån hur hon ser ut så så övgör vi vad som ska hända sen. Det allra värsta är att jag inte vet med säkerhet vad det är som är fel, ovissheten. Hade det varit ett sår som gjort att hon blivit halt, så fine. Då är det ju bara att behandla såret liksom, men nu kan jag inte göra något mer än att låte henne ta det lugnt o ha stallpaddarna på henne på natten.
Håll tummarna för att det är något lindrigt, annars vet jag inte vad jag tar mig till..

Från det ena till det andra; Under tiden som Jojo har varit halt så har jag fått rida en häst i stallet sålänge, eftersom hon själv inte har särskilt mycket tid för honom, och vi klickade verkligen! :)
En 7-årig valack (CAF Game On, eller "Gabbe" heter han.), som är utbildad som en 4-åring pga diverse skador; han är väldigt speciell i humöret och kan ha ett riktigt temprament men när han går bra, så går han.. Jävligt bra! :D
Sofie (som ägaren heter) sa också idag att om jag har tid och lust så får jag även träna med honom, och det skulle verkligen vara jätteskoj och utvecklande för mig, för även om Jojo blir frisk så är det ju alltid nyttigt och rida flera hästar! ;)
Har även ridit Linas häst 2 ggr, Chanel (ex. Sparkling, ni som känner igen henne från Karlslund.^^) och hon är också verkligen supertrevlig! Lina har gjort ett jättebra jobb med henne :)

Igår var jag även på stan och unnade mig en massa "skämma-bort" produkter till mig själv.

Köpte:
*Bodybutter från H&M, halva priset, 15:-
*Bodylotion från H&M, halva priset, 15:-
*Ett presentpaket från The BodyShop, innehållande: 1 handtvål, 1 duschtvål, 1 bodylotion, 1 skrubbsvamp och 1 läppbalsam och allt detta kostade 210:- (skulle kostat 300:-) i doften muskotnöt och vanilj, men jag tycker det luktar som nybakta kakor! ^^
*Sedan köpte jag även en peelingduschkräm i samma doft för 75:-, skulle egentligen kostat över 150:-! ;D

Dessutom fick jag ett presentkort av Bästa Maria i julklapp på The Bodyshop på 250:- och 10% rabatt så det enda jag behövde betala för alltihopa var 47:- (plus grejerna på H&M) så jag tyckte allt att jag gjorde en bra affär! :D

Nä, nu ska jag käka lite kvällsmackor, magen kurrar som attan! ;)
Over and Out! /Cajsasnajsa <3

Mitt nya inköp! ^^





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: